PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2020 | 21(XXI) | nr 4 | 224--234
Tytuł artykułu

Wizualizacja jako narzędzie wspomagające analizę danych w procesie dydaktycznym

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Visualization as an Instrument of Supporting the Teaching Process in Data Analysis
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Prezentacja informacji w postaci graficznej jest jedną z podstawowych form wizualizacji danych. Taka forma przedstawienia informacji jest dużym wsparciem zarówno podczas wstępnej, jak i dalszej analizy. Jednakże niewłaściwa forma graficzna może prowadzić do mistyfikacji, a w konsekwencji do błędnych wniosków. W niniejszej pracy zaprezentowano wybrane przykłady graficznej prezentacji danych zaczerpnięte z praktyki dydaktycznej autorek. Ponadto omówiono przypadki poprawnej oraz błędnej prezentacji danych. (abstrakt oryginalny)
EN
Presentation of information in a graphical form is one of the basic forms of data presentation. It is a great support during both the preliminary and further analysis. However, an incorrect graphical form can lead to misinterpretation and, in consequence, to erroneous conclusions. This paper presents some examples of graphical data visualisation that come from authors' teaching experience. The article includes cases of both correct and incorrect data presentation. (original abstract)
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Adams G. L. (1992) Why Interactive? Multimedia & Videodisc Monitor. Falls Church, Va, March 1992.
  • Anscombe F. J. (1973) Graphs in Statistical Analysis. American Statistician, s. 17-21.
  • Biecek P. (2014) Odkrywać! Ujawniać! Objaśniać! Zbiór esejów o sztuce prezentowania danych. Fundacja Naukowa SmarterPoland, Warszawa.
  • Dittmann P. (2000) Metody prognozowania sprzedaży w przedsiębiorstwie. Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław.
  • Lenik K., Dziedzic K., Czerkawska A. (2007) Wykorzystanie wybranych form graficznych do przedstawiania wyników badań doświadczalnych procesu tarcia i zużycia. Postępy Nauki i Techniki, 1, 25-32.
  • Tukey J. (1977) Exploratory Data Analysis. Addison-Wesley Publishing Company.
  • Thalheimer W. (2006) People remember 10%, 20%...Oh Really?, www.willatworklearning.com (blog Willa'a Thalheimer'a Phd, Columbia University in the City of New York).
  • Sobczyk M. (2021) Statystyka. PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171635914

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.