PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2022 | nr 1 (36) | 155--172
Tytuł artykułu

Etyczne zwolnienia a społeczna odpowiedzialność biznesu

Warianty tytułu
Ethical redundancies and corporate social responsibility
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Employer branding w kontekście zwolnień pracowniczych może okazać się wyzwaniem dla przedsiębiorstw, ponieważ dotyczy pracy dwóch działów: marketingu oraz zasobów ludzkich. Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu stanowi nie tylko innowacyjny element prowadzonej działalności gospodarczej i pozwala ograniczyć ryzyko wystąpienia sytuacji krytycznych, ale w połączeniu z narzędziami takimi jak programy outplacementu, jest ważnym elementem dobrze prowadzonego employer brandingu. Stąd skuteczne zarządzanie firmą w okresach kryzysów i dekoniunktury wymaga od kadry menedżerskiej umiejętności poszukiwania rozwiązań interdyscyplinarnych, w tym uwzględniających aspekty etyczne biznesu, zwłaszcza w zakresie procesu derekrutacji, jako jednego z newralgicznych etapów zarządzania zasobami ludzkimi.(abstrakt oryginalny)
EN
Employer branding in the context of layoffs can prove to be a challenge for companies, because it involves the work of two departments: marketing and human resources. The concept of corporate social responsibility (CSR) is not only an innovative element of business activity and allows to reduce the risk of critical situations, but in combination with tools such as outplacement programs, it is an important element of well-run employer branding. Therefore, the effective management of a company during crises and downturns requires managers to be able to look for interdisciplinary solutions, in- cluding business ethics, especially in the outplacement process, as one of the critical stages of human resources management.(original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
155--172
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Menedżerska w Warszawie
Bibliografia
  • Andrasz M., Rozstać się przyzwoicie. Outplacement - program łagodnych zwolnień, w: red. Król H., Zarządzanie zasobami ludzkimi. Materiały do ćwiczeń, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. Leona Koźmińskiego, Warszawa 2003.
  • Armstrong M., Zarządzanie ludźmi. Praktyczny przewodnik dla menedżerów liniowych, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2007.
  • Filipowicz G., Informacja tu i teraz. Dlaczego systemy ocen nie działają i czym można je zastąpić?, w: "Personel&Zarządzanie", styczeń 2019 nr 1(346), Infor PL S.A., Warszawa 2019.
  • Grand Thornton, Rynek pracy w czasie COVID-19, Raport 2020 (edycja VIII), Warszawa 2020.
  • https://www.calamari.pl/blog/raport-rynku-pracy-przed-i-w-trakcie-pandemii-covid19 (dostęp na dzień 01.10.2021 r.).
  • https://www2.deloitte.com/pl/alumni (dostęp na dzień 01.10.2021 r.).
  • https://www.ey.com/pl/pl/alumni (dostęp na dzień 01.10.2021 r.).
  • https://www.gowork.pl/blog/outplacement/ (dostęp na dzień 01.10.2021 r.).
  • https://www.ican.pl/b/liczba-samobojstw-w-kanadzie-podczas-pandemii-wyraznie- spadla-czego-uczy-nas-to-w-obszarze-biznesu/PUTgRT0ZD (dostęp na dzień 01.10.2021 r.).
  • https://www.linkedin.com/pulse/i-quit-why-left-ey-three-times-joined-four-mark- weinberger (dostęp na dzień 01.10.2021 r.).
  • https://pl.wikipedia.org/wiki/Spo%C5%82eczna_odpowiedzialno%C5%9B%C4%87_ biznesu (dostęp na dzień 01.10.2021 r.).
  • Jagiełka A., Pakiety odprawowe dla menedżerów, czyli employer branding w sytuacji zwolnień, w: "Personel&Zarządzanie", kwiecień 2018 nr 4 (337), Infor PL S.A., Warszawa 2018.
  • Kalinowski M., Zwalnianie pracowników, red. Golnau W., Zarządzanie zasobami ludzkimi, CeDeWu Sp. z o. o., Warszawa 2004.
  • Klimczuk A., Skarzyński M. (red.), ESP, czyli jak wyjść z zakrętu w rozwoju pracownika, Narodowe Forum Doradztwa Kariery, Białystok 2015.
  • Konrad N., Here Comes the Coronavirus Pandemic: Now, after many fi re drills, the world may be facing a real fi re, The New York Times, 29.02.2020 r.
  • Kozłowski M., Employer branding - budowanie wizerunku pracodawcy krok po kroku, Oficyna Wydawnicza Wolters Kluwer business, Warszawa 2012.
  • Makowski K. (red.), Zarządzanie pracownikami. Instrumenty polityki personalnej, Poltext, Warszawa 2001.
  • Marcjasz J., Stąpanie po cienkim lodzie. Jak skutecznie komunikować się ze zwalnianymi pracownikami podczas likwidacji spółki?, w: "Personel&Zarządzanie", styczeń 2019 nr 1(346), Infor PL S.A., Warszawa 2019.
  • OLX, Prognozy przyszłości. Know How 2021, Raport OLX Praca, 2020.
  • Pocztowski A., Zarządzanie zasobami ludzkimi. Zarys problematyki i metod, Antykwa, Kraków 1998.
  • Reed A., Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HRM). Innowacje, Petit, Warszawa 2002.
  • Ścibiorek Z., Ludzie - cenny kapitał organizacji, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2004.
  • Trochimiuk R., Restrukturyzacja zatrudnienia: Lubella SA, Pod redakcją Pocztowski A., Najlepsze praktyki zarządzania zasobami ludzkimi w Polsce. Studia przypadków, Oficyna ekonomiczna, Kraków 2002.
  • Wydział Polityki Społecznej, Rynku Pracy, Ubezpieczeń i Zdrowia OPZZ, Sytuacja na rynku pracy w dobie pandemii koronawirusa, Warszawa 2020.
  • Zbiegień-Maciąg L., Marketing personalny, czyli jak zarządzać pracownikami w firmie, Wydawnictwo Business Press, Warszawa 1996.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171648356

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.