Warianty tytułu
Managerial Consciousness in Processes of Marketing Management
Języki publikacji
Abstrakty
Autor zwraca uwagę na procesy zarządzania marketingowego w przedsiębiorstwie. Pełny rozwój wiedzy w tym zakresie bardzo często hamowany jest przez dużą władzę związków zawodowych, niespójne uregulowania prwne czy mało elastyczne systemy finansowe. Pokonanie tych trudności pozwoli rozwinąć firmie swój własny marketingowy styl i zewnętrzny wizerunek. Dotyczy to głównie firm większych i dużych. Ważną rolę odgrywa tutaj również świadomość menedżerów, który jest procesem uruchamiania zasobów intelektualnych i wiedzy praktycznej.
An overwhelming majority of managers need not to be convinced in any special way that marketing can be a useful form of enterprise management in accordance with market expectations. Marketing knowledge and skills they need concern specific resolutions, and even algorithms of conduct. There is awareness of the importance of the issue and benefits relating to marketing, nevertheless, the lack of experience can still be observed, and-what is its result-bold decisions, which cause that the company being managed in such a way has its own, unique marketing style and external image. Only large and bigger companies consciously create the culture of marketing management, which comprises both top and middle managerial staff, as well as performers-both in production and in commodity turnover in its broad sense. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
44--53
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000007121