PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2000 | 14 | nr 843 | 9--14
Tytuł artykułu

Teoria konsumpcyjnych łańcuchów celów i środków jako konceptualna podstawa segmentacji rynków międzynarodowych

Warianty tytułu
The Theory of Consumer Means-end Chains as a Conceptual Basis for International Segmentation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Teoria konsumpcyjnych łańcuchów celów i środków (MEC - Means-end chains) może stanowić podstawę międzyrynkowej segmentacji globalnej, jak również segmentacji rynku krajowego. Ideą tej teorii, opracowanej w 1972 r.przez A. Newella i H.A. Simona, jest założenie, że arybuty produktów są dla konsumenta informacją, czy pożądane przez nich cele, a mianowicie wartości i bezpośrednie korzyści będą spełnione przez dane produkty. Autorka sugeruje, że dodatkowo przy pomocy metody MEC można przeprowadzić identyfikację i segmentację rynków międzynarodowych, a w przypadku przedsiębiorstw podjąć działania umożliwiające rozwój produktów w większym stopniu dostosowanych do oczekiwań potencjalnych klientów.
EN
This paper presents a conceptualization of consumer means-end chains (MEC). The key idea underlying MEC is that product attributes are means for consumers to obtain desired ends, namely values and direct benefits yielded by those attributes. The author suggests that MEC provides a suitable basis for international segmentation. The paper is of theoretical character. (original abstract)
Rocznik
Tom
14
Numer
Strony
9--14
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000007361

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.