PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2001 | nr 558 | 121--132
Tytuł artykułu

Psychospołeczne uwarunkowania postępowania konsumentów na rynku

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Psycho-social Conditions Governing Consumer Behaviour
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zachowanie konsumenta na rynku uwarunkowane jest wieloma czynnikami i ma charakter działania celowego, wymagającego zastanowienia przed każdą decyzją o zakupie towaru. Autorka podkreśla rolę czynnika psychologicznego, który kreuje postępowanie konsumenta na rynku.
EN
Knowledge about consumers and their market behaviour is the point of departure for all marketing campaigns. Consumer behaviour is a complex process, beginning with an awareness of a need, and ending with an accumulation of impressions about the purchase made and the actual use of the product. The article addresses the influence of psychological and social factors on consumer behaviour. The author discusses the problem of informal communication, stresses the importance of attitude as the main psychological factor determining the behaviour of buyers, and analyses the main social factors influencing the purchasing decisions of consumers. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
121--132
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Berbeka J., Nowe tendencje w zachowaniu konsumentów, "Marketing i Rynek" 1999, nr 1.
  • Burgiel A., Badania liderów opinii, "Marketing i Rynek" 1998, nr 3.
  • Foxall G.R., Goldsmith R.E., Psychologia konsumenta dla menedżera marketingu, PWii. Warszawa 1998.
  • Inglik-Dziąg D., Mechanizmy psychologiczne w kształtowaniu zachowań konsumenckich. "Marketing i Rynek" 1999, nr 1.
  • Kędzior Z., Konsument wobec zmian systemowych w Polsce, "Marketing i Rynek" 1991). nr 1.
  • Kotler P., Marketing - analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, wyd. Gebethner i Ska. Warszawa 1994.
  • Marketing, K. Przybyłowski, S.W. Hartley, R.A. Kevin, W. Rudelius, Dom Wydawnictwo ABC, Warszawa 1998.
  • Mika S., Psychologia społeczna, PWE, Warszawa 1982.
  • Otto J., Jakość a rentowność relacji z klientem, "Marketing i Rynek" 1999, nr 3.
  • Rudnicki L., Zachowania konsumentów na rynku, AE w Krakowie, Kraków 1996.
  • Sagan A., Badania marketingowe - podstawowe kierunki, AE w Krakowie, Kraków 1998.
  • Żurawik B., Żurawik W., Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000000010735

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.