Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
W ostatnim czasie interesującym obszarem zastosowań systemów Business Intelligence (BI) jest zarządzanie procesowe, gdzie kluczem do ustawicznego doskonalenia procesów jest ciągły monitoring zdefiniowanych wcześniej mierników oraz pomiar realizacji wyznaczonych celów. Systemy zorientowane na procesy, modelowanie planów oraz zarządzanie wydajnością firmy określane są mianem Business Performance Management (BPM). Pozwalają one nie tylko na identyfikowanie odchyleń od przyjętych planów i wydajności, ale także na ustalenie powodów ich zaistnienia. Celem opracowania jest przedstawienie najważniejszych założeń tkwiących u podstaw systemów BPM, a także wskazanie podobieństw oraz różnic w stosunku do dotychczasowych systemów BI. (fragment tekstu)
Rocznik
Strony
185--193
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
- Cokins G.: Performance Management: Creating Economic Value. "Industrial Management" 2007, Vol. 49(2).
- Eckerson W.: Best Practices in Business Performance Management: Business and Technical Strategies. TDWI Report Series, 2004.
- Hurbean L., Forach D.: Improve Business Insight with Business Performance Management. "Economy Informatics" 2006, No. 1-4.
- Hyperion: Transforming Business Intelligence into Business Performance Management: Competitive Advantage in the Information Economy, A Hyperion White Paper, 2005.
- Kirtland A.: Executive Dashboards, DSSResources.Com, February, 2009.
- National Institute of Standards and Technology, Malcolm Baldrige National Quality Awards Performance Excellence, 2007.
- Olszak C.M.: Tworzenie i wykorzystywanie systemów Business Intelligence na potrzeby współczesnej organizacji. AE, Katowice 2007.
- Vasiliu A.: Dashboards and Scorecards: Linking Management Reporting to Execution, DSSResources.Com, February 2009.
- http://www.sas.com, maj 2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171306009